Home Forums DRAAISCHIJVEN Shimpo draaischijf draait op beide standen dezelfde kant op, waar ligt dit aan?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marcel 4 maanden, 2 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Anthraciet
    Bijdrager

Zoals ik in de titel al beschrijf, draait mijn Shimpo sinds de verhuizing op beide standen dezelfde kant op.
    En je zal het altijd zien, net de verkeerde kant…

Heeft iemand iets dergelijks al eens meegemaakt en kan mij vertellen waar dit aan kan liggen?
    Ik kan heel veel, maar van elektra heb ik nou net vrij weinig verstand.

Of is er iemand die dit kan verhelpen in het midden van het land?

Help!

marcel
    Bijdrager

Ik snap wat je bedoelt. Laat je de draaischijf wel eerst helemaal stoppen voordat je de knop anders zet? Het is bekend dat als je hem niet eerst helemaal laat uitlopen, hij gewoon weer dezelfde kant opdraait.

Anthraciet
    Bijdrager

Ik snap wat je bedoelt. Laat je de draaischijf wel eerst helemaal stoppen voordat je de knop anders zet? Het is bekend dat als je hem niet eerst helemaal laat uitlopen, hij gewoon weer dezelfde kant opdraait.

hi Marcel,

Ja, hij staat helemaal stil als ik het probeer, ik heb het ook al geprobeerd voordat ik hem aan zet, maar helaas…
    Af en toe denk ik echt dat het aan mij ligt of dat ergens een verstopte camera hangt om mijn reactie vast te leggen LOL

marcel
    Bijdrager

Welke Shimpo heb je?

Anthraciet
    Bijdrager

Welke Shimpo heb je?

Hi Marcel,

Het is een RK-10, zegt je dat genoeg?
    Ik voeg een foto hierbij.

Bijlagen:

marcel
    Bijdrager

Die ken ik wel, heb er zelf ook 1. Hij draait 1 kant op. Als je de andere kant op wil, kun je hem dan eens een zetje geven? Loopt die dan wel de andere kant op? Het word wel eens als oplossing gegeven……
    Wat je dan doet. Je duwt hem de kant op die die niet draait. Dan zet je de schakelaar aan op de goede richting. je moet dan wel de snelheidshendel iets open zetten zodat de motor meedraait.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.