Forum Forums STOKEN Bakken op 1050 °C

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Magui 3 jaren, 9 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

kat
    Bijdrager

Voor mijn eindwerk, juni 2017, wil ik mijn porselein bakken op 1050° omwille van de witte kleur en hat anders aannvoelen.
    Ik heb al diverse staaltjes gemaakt om een zwarte en rode kleur te bekomen op laagbak. Ik krijg alleen maar grijze en roze tinten.
    Wie kan mij helpen aan recepten voor diepzwarte en rode kleur, engobe, pigment, …. ??? op porselein 1050°.
    Nadien kan ik het werk nog altijd hoog bakken omwille van de transparantie en het gebruik.
    Wie helpt mij?
    Alvast bedankt … ik blijf proberen.

Michel Kuipers
    Bijdrager

Om een engobe intenser te kleuren moet je deze laten sinteren door er bijv. een gedeelte glazuur van 1050 graden aan toe te voegen (bv 20%). Het gevolg is wel dat je dit engobe in latere instantie niet meer kan opstoken tot boven de 1200 graden.

Magui
    Bijdrager

Beste,

je kunt altijd de Mayco glazuren proberen. Deze geven een mooie, heldere kleur. Ik weet natuurlijk niet of dit een optie is. Het si iets minder “natuurlijk” dan het zelf maken van engobes ed. Maar eht resultaat, op lage temperatuur is wel OK.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.